Malaga (del 2-en dag man sent ska glömma)

På måndagen 28 juni skulle Corina och André gifta sig, i Gibraltar.  Vi hade hyrt en bil, och skulle tillsammans med Sabina och Christoffer åka de ca 14 milen ner. Vi hade bestämt att träffa dem kl 8 på Malagas järnvägsstation där Avis låg. Pga bristande information, missade de två att hoppa av, och åkte en hållplats för långt, vilket innebar att de fick åka tillbaka, och där förlorade vi en halvtimme. Ingen fara, jag hade tagit till GOTT om tid!

Vi hämtade ut bilen, en Volkswagen Polo, riktigt fin och bekväm (röd dessutom). Instruktionerna hur vi skulle ta oss ut till motorvägen, var löjligt enkla. Till höger och rakt fram. Piece of cake!!! Vi hade dessutom fått instruktioner från Corrie och co, att följa A7....

Vi kom ut, sen stod det två skyltar, en till Torremolinos och en det stod A7 på. Jag ville ta mot Torremolinos, men blev nedröstad....A7 skulle vi ju emot! Ok då!! En jäkla trafik, för många filer för min smak, men det gick rätt bra ändå. Tills Christer efter ett par mil säger : Om vi åker söderut, borde inte havet ligga till vänster då?

Jag behövde inte ens kolla, men visst, havet låg till höger. Alltså körde vi NORRUT!!!! Första bästa avtagsväg till höger, hamnade i Malaga med förorter och värsta morgonrusningen! DET VAR INTE KUL!!!! Efter många turer och snurrningar, var vi tillbaks där vi började, nu sammanlagt 1 timme och 45 minuter efter planerna...

Ner mot Gibraltar.....i slutet bröt jag nog mot mer än en trafikregel och hastighetsbestämmelse. TACK OCH LOV kunde de skjuta på bröllopet (vigselförättaren som i vanliga fall hade flera bröllop på raken, hade för ovanlighetens skull inte det just den här dagen) Detta visste vi dock inte förrns i sista minuten. Ett tag trodde vi att vi skulle missa hela bröllopet.

André och bröllopsplaneraren hämtade oss vid tullen, för taxi fick inte att få och 12.50 var vi på plats, svettiga och i högvarv. Vi hade inte ens hunnit byta om, till de "finkläder" vi hade med oss.



En stolt ( och genomvarm) pappa, förde sin dotter till "altaret" och snart var de unga tu, man och hustru.  

           

Bröllopsmiddagen skulle ske senare under kvällen, i Torremolinos.
Behöver jag berätta att vi körde fel på hemvägen också? Eftermiddagstrafiken i Malaga, var inte ett dugg bättre än morgonrusningen....blääää

Ett tag kände jag bara att: Nä, nu ställer jag bilen mitt i gatan och går hem.

Jag fixade det dock...och är SÅÅÅÅ stolt över mig själv!

Resten av kvällen, avlöpte utan problem, kan tilläggas....*S*

Min dator, där alla bilder från bröllopet finns, sa POFF idag...och sedan luktade det bränt...*morr*

Fler bilder finns på Facebook, har du inte facebook kan du klicka på följande länk, så ser du bilderna ändå.

http://www.facebook.com/album.php?aid=65719&id=1346523611&l=1d9647ad4b

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0