Lite kusligt var det.......


Idag var jag och Christer med Jessica och Oden, för de skulle tävla DM i Linneryd. (Hon blev tvåa, efter en strålande ritt).
 
Tävlingsplatsen ligger precis där min lillebror omkom i en bilolycka 9/9-2005 och en del av hans kusiner och vänner fixade en minnessten till honom där.
 
 
 
Det första jag gjorde när vi kom dit, var att gå dit, slänga en vissen blomma. Sedan försökte jag ta bort det gröna som fanns runt stenarna, men det var vasst, och jag hade inge handskar. Sen såg jag vad det gröna var, skott från rosor, eller så tror jag det iaf, för de hade riktiga törnar.....så jag lät dem vara. Kanske ett hav av rosor om ett år???
 
Nu kommer det kusliga.....vi gick upp till stället där Jessica skulle anmäla sig, de spelade musik, på ganska hög volym och vad spelades?  Jo, "Himlen är oskyldigt blå".
 
Det var en del av den texten, som vi hade i begravningsannonsen.
 
Jag fick gåshud, och kände mer än nånsin, att lillebror fanns med mig!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0