Nä, jag slutar inte röka just nu, men så småningom kanske!!!!

Jag har faktiskt en plan....och hittills håller jag den! Jag har e-cigaretter (enbart nikotin, inga andra ämnen...men det är nåt att hålla i, samtidigt som det faktiskt kommer ut "rök")
Jag började på allvar igår, (tisdag) och följde de regler jag satt upp för mig själv....
 
1: Bara röka en cig var 90:e minut
2: Däremellan, e-cig
3: Max 13 vanliga cig/dag. (Jag brukade röka 25---minst)
 
Igår rökte jag 12 cig och fuskade inte ett dugg med tiderna, men visst var det kämpigt ibland! MEN JAG KLARADE DET! Dessutom, e-ciggen funkar ju, men jag "röker" inte dem speciellt ofta, så jag får i mig mindre nikotin också, än tidigare! När jag tar till min e-cig, går jag fortfarande ut på balkongen, trots att man FÅR röka dem inomhus. 15 bloss på en e-cig motsvarar en vanlig cig, men jag brukar bara ta 7-8 bloss, och bara när jag är extremt röksugen....
 
Jaaa....det är skitjobbigt, men jag kämpar! Har planer för vecka 2,3,4 osv.....Men en sak i taget!
Take care!!!
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0