Ett sagolikt bröllop

I Lördags var det dags för Christers äldsta dotter, Sabina att gifta sig. Detta skedde strax utanför Vetlanda, i  trädgården hos brudgummens föräldrars sommarstuga. För att inte upprepa mardrömsfärden för två år sedan, när hans yngsta dotter gifte sig http://mammapuh.blogg.se/2010/july/malaga-del-2-en-dag-man-sent-ska-glomma.html tyckte Christer att vi skulle åka kl 10.00 (bröllopet var kl 14.00) Jag lyckades förhandla fram att vi åkte 10.30.

Trots att vi stannade och fikade en gång, var vi på plats 12.30! GOTT om tid alltså.



Det blev en stunds väntan alltså, men gästerna började så småningom droppa in, så det var trevligt värre. Strax efter kl 14 kom anlände brudparet via båt. Jag är alldeles hopplös när det kommer till bröllop.....(snyftar konstant) så jag är glad att jag var anlitad som en av bröllopsfotograferna, för då kunde jag gömma mig bakom kameran.





De lyckliga tu, var snart man och hustru. Christofer var stilig som få, och Sabina såg ut som en prinsessa från sagornas värld.





Efter bröllopet, åkte vi karavan till Eksjö, där festen skulle vara lite senare. Jag och CC bodde på Stadshotellet. (Vilka sköna sängar)

Bröllopsfesten var fantastiskt rolig, brudparet strålade i kapp, mat och dryck var god och alla nya bekantskaper man gjorde under kvällens gång var underbara!

Strax innan 01.00 drog vi tillbaka till hotellet, för några timmars sömn innan vi dagen efter skulle hem till Alvesta.

Sabina och Christofer, ALL lycka, kärlek och värme till er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0